Innan konferensen
Du som är anmäld får en länk till mötesplatsens digitala eventplattform Coeo via epost en vecka innan eventet startar.

Skapa användare i eventplattformen Coeo

  • Klicka på den länk du får via mail
  • Skapa användare och lösenord i konferensplattformen Coeo
  • Skriv gärna en kort beskrivning av dig själv och lägg till en bild om du vill.

Via din beskrivning kan andra besökare kontakta dig om de t ex ser ni är i samma bransch eller har liknande intressen. Precis som på en fysisk konferens ökar det gemenskapen och gör det roligare om du känner igen andra som är på samma konferens som du. Du kan själv kontakta personer på Mötesplats Digitala Västerbotten i en enskild chatt under symbolen uppe i högra hörnet.

Hör av dig om du inte fått mail från oss! -> motesplatsdigitalavasterbotten@regionvasterbotten.se

Tekniska råd

  1. Använd en dator, inte en surfplatta eller mobil
  2. Använd någon webbläsarna Google Chrome eller Mozilla Firefox
  3. Använd inga andra mötesverktyg såsom Zoom, Teams eller liknande under tiden. Stäng ner dessa för att säkerställa att kameran är dedikerad Coeo.
  4. Fungerar det inte? Testa att starta om webbläsaren eller starta om hela datorn.
  5. Stäng av VPN om detta används och dubbelkolla även så att du inte sitter på ett öppet nätverk då din VPN är avstängd.
  6. Ha rätt inställningar på brandväggen så att Coeo är godkänd. Prata med din IT-avdelning om du är osäker.
  7. Om du har frågor, maila till mats.johansson@regionvasterbotten.se
Till startssidan